izzysmatblogg.blogg.se

hittarecept.se

Izzys Italienska pasta!

Kategori: Pasta

Denna rätt har jag komponerat ihop själv med tankarna tillbaks till restaurangen Isola Bella i Visby.
Älskar Italiensk mat och gott vin till,såklart!
Hade jag varit hemma hade jag gjort receptet lite annorlunda,men detta blev grymt ändå :))

3-4 port

Tagliatelle (ca 3 knyten per person)
1 burk röd pesto (jag gör gärna egen hemma)
2 vitlöksklyftor
Olivolja
Basilika
Färsk riven parmesanost
2 dl grädde
6-8 skivor lufttorkad skinka

Sätt ugnen på 150 C och torka skinkan i mitten av ugnen 5-15 min,beroende på tjocklek.
Koka pasta enligt anvisningar.
Finhacka vitlöken och bryn i stekpanna i några minuter,det får inte bli bränt!

När pastan är klar och vattnet avhällt så tillsätter du grädde,pesto,vitlök och blandar om. Tillsätt gärna lite olivolja om det behövs.
Lägg upp i djup tallrik.
Toppa med parmesanost,skinka och basilika.
Enjoy!

Kommentera inlägget här: