izzysmatblogg.blogg.se

hittarecept.se

Torskrygg med pepparrotssås & härliga grönsaker.

Kategori: Fisk

En god och trevlig vardagsrätt att servera en tisdagskväll,denna gång :))
Man taver vad man haver hemma,eller hur?!

Skala och skiva 3 morötter i tunna stavar. Lägg i smord form,ringla över honung,olja,salt,peppar och timjan.
In i ugnen 200 C minst 20 min.
Lägg fisken i smord form,salta och peppra,in i ugnen ca 15-20 min. Sätt fisken i mitten av ugnen och morötterna längst ner,glöm ej och röra runt emellanåt.
Till såsen använde jag 2 dl cream fraîche och 1 dl grädde. Tog det sista jag hade av pepparrotsvispen,ca 1 msk. Ha gärna i mer om ni vill. Annars är ju färskriven pepparrot absolut det bästa!
Grönsaksbuljong fick följa med i,samt salt och peppar. Låt småkoka och rör om. 
Önskar ris el potatis till så gör iordning det. 
I slutet av matlagningen fräste jag på sockerärtor i en panna ca 2 min. 
De ska vara krispiga.

Ta ut fisken och morötterna ur ugnen när de är klara. 
Hade lite persilja kvar som jag blandade med morötterna. 

Servera pepparrotssåsen med fisk och de härliga grönsakerna till.

Bon apetit



Kommentera inlägget här: