izzysmatblogg.blogg.se

hittarecept.se

Mojitocheesecake

Kategori: Dessert

Måste säga att jag blev väldigt nöjd med den här cheesecaken.
Jag såg en video på Facebook där de gjorde just denna.
Jag snappade upp ingredienserna och gjorde min egna version.
Wow-så gott!
För alla er som älskar drinken så tror jag inte ni blir besvikna när ni provar denna.

Ingredienser :

Ett halv pkt digestive
70 g smör

1,5 dl vispgrädde
300 g Philadephiaost
1 burk kondenserad mjölk
Rivet skal från 3 st lime
1 tsk vaniljsocker
2 msk råsocker
1 kruka mynta

Garnering:
Lime
Hallon
Mynta
Råsocker

Börja med botten.
Krossa digestivekex i en plastpåse till små smulor. Smält smöret och blanda tillsammans med kexsmulorna. Tryck ut i en form med löstagbara kanter och ställ in i frysen.

Vispa grädden i en skål.
Blanda ihop Philadelphiaosten och den kondenserade mjölken.
Blanda försiktigt i den vispade grädden.
Riv skal från lime och klipp/hacka myntan (spara lite till garnering).
Lägg i limeskal & myntan i skålen tillsammans med vaniljsocker och råsocker.

Ta ut formen ur frysen och fyll formen med fyllningen.

Täck fyllningen ordentligt med plastfolie och sedan i en plastpåse.
Låt stå i frysen minst 4 timmar,gärna över natten.

Vid servering,dekorera med limeskivor,hallon,mynta och råsocker.

Enjoy!!

Kommentera inlägget här: