izzysmatblogg.blogg.se

hittarecept.se

En smak av Italien!

Kategori: Pasta, Sallad

Alltså jag bara älskar italiensk mat,någon som missat det kanske? ;)

Ikväll plockade jag ihop lite av det jag förknippar med Italien och bara njöt.
Inget konstigt. Enkelt och supergott!! 




Jag hade:

Pasta med pesto,olivolja samt lite tryffelsalt att strö över
Lufttorkad skinka med smak av svartpeppar och tryffelsalami med några droppar tryffelolja över


Vitt bröd som du doppar med olivolja och salt på ett fat
Tomatsallad med rödlök/sharlottenlök,mozarella,basilika,olivolja,salt och svartpeppar
Gröna oliver



Är en riktig tryffelnörd,jag vet.

Till detta dricker vi såklart något italiensk. Går egentligen med det mesta röda från detta land. Kanske en Chianti classico eller en barolo kanske? 

Njut!! 


Kommentera inlägget här: